tirsdag 18. mars 2014

Reisedagbok - på vei til Japan!!

Uhm, tar det på norsk idag, haha xD (pga latskap)

Idag er dagen jeg reiser til Japan!! Vi reiser Oslo --> London --> Hong Kong --> Tokyo. Den lengste reisen tar ca 11 timer ♪

Igår/idag sovnet jeg halv ett, og våknet rundt tre... To og en halv times søvn før en 22 timers reise!! Meget godt forberedt, hahah. Men det bidrar ihvertfall til at jeg sovner lett på flyet!

Litt notes om reisen!
  • Jeg DØR i min kigurumi, den er så VARM =0="" 20 graders flyplass og heldekkende syntetisk onepiece er ikke en veldig bra kombinasjon, fant jeg ut xD
  • Thea ble stoppet i security på Heathrow. De hjernescannet og gravde gjennom hele bagen hennes (de så i alle minste lommer og sminkepunger og ALT). Det tok over en halvtime. Til slutt fant de barberhøvelen hennes (veldig mistenksomt ja). Da fikk vi endelig gå... =u=""" (men briter er så utrolig hyggelige så det gikk nesten greit ♪)
  • På flyturen til Hong Kong (den lange), endte vi tilfeldigvis opp midt i en klynge med de kjekkeste japanske og kinesiske guttene på hele flyet!! @0@ (unnskyld meg men de er SÅ PENE omg de ser ut som k-pop-stjerner hele gjengen (*☻U☻*) Veldig starstruck~☆) (ja og han japanske duden hørte at vi prøvde å snakke japansk og fikk helt lættis hahah flaut xD)
  • Jeg hjalp en japansk mann med å få plass til kofferten sin i "hylla" :D (overhead compartment) Han ble veldig glad! En god start på året!!
  • På et skilt sto det "no trolleys", vi trodde det stod "no trolleri" xD Trolleri not permitted on this airport!! Dagens lættis ahahah xD (jeg tror vi er litt overtrøtte, dårlig humor heheh x333)

...Nå har jeg reist i over 10 timer, jeg har forberedt meg i over et år, og jeg er helt bevisst på hva jeg driver med og hvor jeg skal. Men å faktisk være i Japan, med skoleuniformer og JAPANSK og alt det der, det virker fortsatt som en slags uoppnåelig drøm. Hodet mitt er innstilt på at jeg skal komme hjem etter denne lange flyturen, jeg klarer ikke å ta for meg at jeg ikke skal det!! x3
Og det var dagens filosofiske surr. >u<"

Her er et par bilder fra akkurat nå, på flyplassen i Hong Kong:

Kommer en oppdatering senere fra orienteringen, med flere bilder og meg i kigurumi, yay :3 (hvis jeg har nett på orienteringen da!! Ellers blir det den 22, da henter vertsfamilien meg :3)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar